torsdag 13 oktober 2011

Nya modeller från Gaziano & Girling

Precis som ett par av mina läsare läsare redan påpekat för mig så har Gaziano & Girling lanserat några nya modeller. Bland annat en efterlängtad double monkshoe. Även den typ av skor som nyligen uppmärksammades i Herrskobloggen "side gusset shoes" lanseras. Kul med lite nyheter från Gaziano & Girling. Tyvärr har det ej släppts några bättre bilder på dubbla munkskorna ännu, men då G&G håller en trunk show i New York för närvarande så hoppas vi självklart att det skall läcka ut några godbitar därifrån till diverse Internetforum. 


7 kommentarer:

  1. Har inte mycket till övers för side gusset shoes. Känns som estetiskt harakiri. Monksen såg väl okej ut. Det är något jag inte gillar men som jag inte kan sätta fingret på.

    http://1.bp.blogspot.com/-mPrbPYWFX-A/TeCtaQjngfI/AAAAAAAACCQ/AF-EeRw3sxk/s1600/ZK_Vass_DblMonk-2.jpg

    Så sjukt snygga. *dör*

    /Erik

    SvaraRadera
  2. Gillar inte modellerna. Dubbelmunkskor är en smaksak, har ingenting emot att andra tycker om dem, det är åndå en klassoiker. Men "side gusset shoes" är riktigt, riktgit, riktigt hemska. De borde skämmas att ens tillverka sådana. Skulle inte ha tagit dessa på mina fötter ens om jag hade fått dem gratis. I mina ögon framstår de som tecken på dålig smak.

    SvaraRadera
  3. Hej Shoeman,
    Har sett att du har ganska många inlägg ang. Carmina, har du någon personlig erfarenhet av dessa och i så fall hur är kvaliteten?
    Har sulorna ritsnedlägg, hur är lädret mm.

    Tacksam för svar då jag är sugen på att inhandla ett par.

    Med vänlig hälsning

    SvaraRadera
  4. IV; Smaken är som baken. Helt klart inte en mainstream modell! :)

    Anonym; Det jag har läst om dem på diverse forum är att de skall hålla ungefär samma kvalitet som Crockett & Jones och ligger även i ungefär samma prisklass. Har tyvärr ej kunnat införskaffa några ännu, är dock mycket sugen att se vad de går för. De finns ej att få tag på i Skandinavien vad jag vet.

    SvaraRadera
  5. Carminakåt som jag är vet jag de har en retailer i Köpenhamn! Har mailat den för att få reda på deras utbud men jag har inte fått svar ännu!
    Tror inte att de har dold ritsnedläggning.

    /Erik

    SvaraRadera
  6. Erik; intressant, äntligen ett ordentligt skäl till att besöka Danmark.

    SvaraRadera
  7. Har kikat runt på styleforum och ebay och slutsatsen jag kan dra är att vissa modeller verkar ha dold ritsnedläggning medan andra inte har det. Såg ett par loafers med synlig avlappssöm men ett par oxfords hade dold.

    Längtar intensivt efter mitt första par och tänkte beställa i vår nu när deras egen webshop börjat fyllas på med munsbitar.

    Vänliga hälsningar
    Erik

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails