tisdag 19 februari 2013

Våren kommer!

Det är kallt, det blåser och snöar lite lätt i huvudstaden, perfekt läge att börja tänka på den annalkande våren! Skämt åsido, det börjar ju faktiskt bli dags att planera vårens skoinköp. Till våren kan vi ställa in våra gummisulade kängor och derbys i grain till förmån för lädersulade lågskor och loafers. Framförallt loafers är kul,och i detta segment hittar vi en hel del klassiska modeller, bland annat penny loafers och tassel loafers.
Skall man ha en penny loafer skall man ha den i Burgundy Cordovan! Ovan från Carmina. 
Tassel loafers har gjort en rejäl come back de senaste två åren. Personligen har jag svårt för modellen men smaken är som baken. Här ovan Crockett & Jones för Ralph Lauren med en något överdimensionerad tofs. 
En till tofsloafer, med modifierad snedställd tofs. 
String loafers verkar vara den nya snackisen inför våren. Här ovan från Carmina. 

3 kommentarer:

  1. Vet du var man kan få tag i Carminas string loafer, förutom på deras egen webshop? Försökte kolla på deras hemsida, men sämre sida får man leta efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoaktiebolaget får in dem nån gång i mars.

      Radera
  2. Tänkte höra om du kanske hade lite inspiration att ge. Har egentligen alla skor jag behöver men känner mig likväl sugen på att utöka förrådet. Bär i vanliga fall kostym i jobbet och oftast udda-kavaj övrig tid. Har varit väldigt sugen på en derbysko från Vass i en något mörkare cognacsfärg på f-lästen som jag tror skulle passa ofta och i min garderob framförallt utanför jobbet. Mitt aber är storleken. Jag har storlek 47, breda fötter dessutom, och funderar om inte de kommer se helt enorma ut. Något förslag på skomodell som skulle passa och kanske göra att de inte ser helt enorma?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails